Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 15 czerwca 2021

STELA BOTAN i CRISTIAN CONDREA - ''FIGURA TA'' (19/05/2021) - Niech zwyciężą ciepłe wspomnienia nie tylko zielonym czasem


 To jest coś, czego zdecydowanie potrzebowałam na czas przerwy - głośno wyartykułować: „Weź mnie w ramiona!” i tańczyć po domu. Stela Boțan i Cristian Condrea 19 maja 2021 wydali z angielska tytułowane „Your Figure” (rum. ''Figura Ta'').

Piosenka opowiada o tym momencie rozstania, kiedy rozum przedstawia gotowość na nowe kierunki życia, a serce ciągle przechowuje wspomnienia a obraz tego, danego człowieka nadal jest obecny na naszych emocjach, na ich gruncie. Mimo to wideo do piosenki „w miejscach” pokazuje nam bohaterów w zabawnych okolicznościach, coś na kształt tak zwanego „making of” (czyli zabawnych w zamyśle rzadko publikowanych urywek z właściwej realizacji filmowej). Widać w nich artystyczną chemię unoszącą się w powietrzu, a zaistniałą między dwojgiem wykonawców wraz z dodatkowym towarzyszeniem zespołu. 

Oto, co artyści powiedzieli nam o piosence:

„Śpiewamy od ponad 9 lat, z krótkimi przerwami i mniej więcej gdzieś od 2018 roku jesteśmy zespołem. Może stąd bierze się muzyczna wyjątkowa aura muzyczna między nami – z doświadczenia i z faktu, iż z czasem zaprzyjaźniliśmy się. Wszyscy wspólnie przebywaliśmy w studiu, synchronizując zgranie muzycznie szybko pojawił się pomysł na refren utworu,  dalej powstała zwrotka i równie prędko tekst. Jeśli chodzi o tytuł piosenki, to przyznam, że „Your Figure” (rum. ''Figura Ta'') został nadany celowo, by móc utworzyć chwytliwe riffy gitary klasycznej z bezpośrednim przełożeniem na strefę dźwięku'' - powiedziała Stela Boțan .

„Pomysł na piosenkę przyszedł spontanicznie. Będąc w studiu, wziąłem gitarę i zacząłem grać kilka akordów. Stela podłączyła się i zanuciła piosenkę. Tak narodził się pomysł na refren, po którym zacząłem śpiewać w zamyśle zupełnie inną piosenkę i z tego właśnie powstała zwrotka i post-refren. Po jakimś czasie trochę zapomniałem o tej kompozycji, kiedy pewnego dnia Stela powiedziała mi, że napisała do niej tekst i przyszła mi go pokazać. Spodobał mi się, ale wprowadziłem zmiany w zwrotce, którą ja sam śpiewam i dokonałem niewielkiej korekty w refrenie. Kiedy zobaczyłem, że to zarówno piosenka, jak i tekst czyni udaną całość podekscytowałem się i powiedziałem, że muszę to jeszcze właściwie zaaranżować. Proces przebiegał dość szybko, ponieważ posiadałem sporą ilość inspiracji. Piosenka nie jest przeznaczona dla nikogo konkretnie - jest raczej ogólnym opisem tego, co czujemy” – dodał Cristian Condrea .

Mimo że znają się i śpiewają od lat, „Figura Ta” jest ich pierwszą oficjalną współpracą. Muzykę i teksty podpisali twórczym istnieniem Stela Boțan i Cristian Condrea.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz