Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 8 listopada 2020

MIHAI TOMA - ''FLUTAKA'' (WIOSNA 2014) - Instrumentalny sentymentalizm, utkany linią fletu, pośród tanecznych akordów


 Mihai Toma to kompozytor, producent muzyczny, instrumentalista, wokalista, szerzej znany z takich eterycznych, przestrzennych, etnicznych przejawów muzycznej kreatywności, wypowiedzianych piosenkami jak: 
                                       ''Flutaka'', 

''Ena'' (w duecie z Iriną Oancea - Irene), czy ''Moon Dance''. Warto dodać, że aktualnie wyszczególniona kompozycja to jej wcielenie popopo-taneczne, stworzone na potrzeby prywatek, czy stacji radiowych. Pierwotna wersja jest dużo bardziej liryczna, utrzymana w wolniejszym, wręcz stoickim tempie i spokoju, obfitująca w mnogość folkowych smaczków (wizualizacja uczyniona została przez sfilmowane barwy karpackiej jesieni).

Jego muzyka jest kombinacją dźwięków elektroniki, brzmień chillout-u, rytmów up-tempo, etnicznej perkusji, czy folkowych tematów inspirowanych rumuńską tradycją, ale też i kulturami narodów świata.

Mihai Toma zapoczątkował muzyczną karierę już w wieku 16 lat. Współpracował z mnóstwem rodzimych zespołów, czy równie przebogatą gamą wziętych tamże artystów (przede wszystkim sceny pop-dance), jak Smiley, Marius Moga, czy Loredana. 

Należą do niego trzy albumy wyrażone kolejno nazwami ''Flutaka'', ''Dacika'' oraz ''Carpatika''. Wszystkie one stanowią w swym przekazie i wymowie mieszankę elektroniki, chilloutu i tak zwanej ''muzyki świata'' stworzoną w sposób nowoczesny, rytmiczny, acz zarazem mocno uduchowiony, przez co wysoce specyficzny, wręcz spirytystyczny. 

Twórca wykazuje się umiejętnością brania udziału w procesie powstawania, czy też samodzielnego tworzenia znanych remiksów standardów muzyki folk, czego przykład dał na jednym z festiwali im. George'a Enescu. O tym nieco więcej przy innym spotkaniu...

Jego etno wariacje, czynione za pośrednictwem wysokich umiejętności gry na tradycyjnym flecie, gitarze klasycznej, czy keyboardzie - przy częstym, licznym i możliwie najszerszym udziale brzmień innych instrumentów - możliwie najdobitniej, najsilniej reprezentują jego wieloletnią pasję do muzyki przejawianą od dziecka, są jej najlepszym wyrazicielem i czynnikiem przenoszącym melodię hen dalej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz