Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 2 sierpnia 2020

SMILEY - ''ADELINE'' (03 LIPCA 2020) - Powrót do lat 90. w postaci remake'u - ożywczo, przebojowo, radośnie

Andrei Tiberiu Maria - ceniony i uwielbiany przez miliony nie tylko wśród rumuńskiej macierzy pod sympatycznym szyldem Smiley, tym razem powraca do końca drugiej połowy lat 90.XX wieku. Wykonuje cover jednego z największych przebojów z repertuaru zespołu, bardziej pochodzącego gatunkowo pod twórczość rockową. Mowa o rumuńskiej formacji Timpuri Noi. W 1998 roku wydała ona płytę pod nazwą ''Basca Abundentei''. Utwór do dziś pozostaje jednym z najbardziej znanych nagrań, pochodzących z tego wydawnictwa. 
Smiley wraz z kompanami wykonał piosenkę premierowo na żywo podczas jednego z programów, nadawanych w Radiu Virgin Romania. Powrót do twórczej przeszłości stanowi jeden z wielu etapów cyklicznych, bo - mających miejsce co dwa tygodnie - reminiscencji, realizowanych pod hasłem ''Retro Studio''. Internetowemu wydarzeniu patronuje znany, światowy koncern produkujący napoje. 
Odnowiony klimat i dźwięk starej piosenki, obecnie tak de facto wykonanej oraz zaaranżowanej zupełnie od nowa nadaje zupełnie nowe cechy całości. Za przysłowiowym, nowym oddechem (zarówno w kontekście wideoklipu, jak i samej treści) jest ukryta prawdziwa historia. 
Wielu ze współtowarzyszy na stałe zaangażowanych, zwłaszcza w koncertową działalność Smiley'a spotyka się z nim pierwszy raz po długim okresie izolacji oraz utrzymywania dystansu społecznego. Część z nich - z uwagi na fakt zaangażowania w artyzm sporej grupy osób - ma okazję widzieć się po raz pierwszy nawiązując kontakt
Jak mówi sam Andrei Maria Tiberiu: 
''Zawsze lubiłem zespół Timpuri Noi, słuchałem go dużo, kiedy byłem mały, a „Adeline” zawsze było bardzo fajne, wszyscy dobrze się przy nim bawili, kiedy już zaczęło rozbrzmiewać. Dlatego pomyślałem o zrobieniu remake'u piosenki, niewiele różniącym się od tej oryginalnej wersji, która i tak brzmi bardzo dobrze. Wszystko zostało osadzone w koncepcji szeroko rozumianego lata, zabawy, imprezy. Ta muzyczna rzecz jest tak zabawna, że ​​nigdy nie widziałem nikogo siedzącego nieruchomo na krześle, kiedy ją słyszy. Bardzo podoba mi się to, co powstało, sprawdziliśmy efekty taneczne na naszej mini imprezie z kręcenia teledysku, a zabawa jest gwarantowana. Mam nadzieję, że wszyscy to polubią i zobaczą nas zdrowych, w dozwolonych formułach, np. na przyjęciach! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz